marți, 11 august 2009

Bugetari vs autostrada

Ministerul Turismului, condus de Elena Udrea, are pe 2009 un buget de 75 milioane de euro. Ca să facă nimic cu ei. De fapt să îi facă praf, să îi răsplătească pe cei care au susţinut campania electorală, exact ca Ridzi. La un preţ de 5 milioane de euro / km, se puteau face 15 km de autostradă de banii ăştia. Şi sunt convins că ajutau mai mult turismul decât reclama cu Hagi, Nadia şi Năstase. Şi sigur ajutau mai mult turismul decât rahatul de melodie compusă de Marius Morga.

Să mai facem un exerciţiu de imaginaţie:
Se iau 100.000 bugetari inutili(dintr-un total mult mai mare de bugetari inutili), cu un presupus salar mediu lunar de 400 euro (media e mai sus de atât oricum).
400 euro x 12 luni = 4800 euro / an.
4800 euro x 100.000 = 480.000.000 euro/ an.
480.000.000 euro / 5.000.000 euro/km de autostradă = 96 km
96 tot într-un an. Asta cu 5 milioane / km, preţ mare. La câmpie se poate face şi cu jumătate preţul.

Aşa că bani pentru autostrăzi ar fi, doar că sunt cheltuiţi aiurea. Gândiţi-vă că autostrada Bechtel putea fi terminată deja. Gândiţi-vă că putea fi continuată până la Bucureşti deja. Şi să fie altele începute. Dar nu! Noi ţinem o armată de bugetari să plimbe o grămadă de hârtii inutile.

PS: Aproximativ jumătate din populaţia României e asistată social într-un fel sau altul.

5 comentarii:

Radu Luca spunea...

Intrebarile urmatoare ar fi :
daca se vor disponibiliza cei 100.000 de bugetari care o ard aiurea, din banii ramasi se vor face autostrazi? sau vor disparea in neant? si daca se vor face autostrazi se va negocia pret ok sau se alege varianta gen contractul cu Bechtel ( poate chiar "imbunatatit") ?

Lucian Lirca spunea...

si daca ar exista banii aia, nu s-ar fi bagat in autostrada....aici sunt prea multe mizerii si jocuri politice ca sa se poate face ceva. Da, e adevarat, tronsonul asta se putea face in 3 ani lejer de cand au inceput prima gaura....

omucu spunea...

nu m-am legat de preturile lucrarilor. M-am legat in primul rand de cheltuielile curente. Acolo e cea mai mare problema. Prefer irosirea banilor pe autostrazi scumpe decat irosirea banilor pe cheltuieli zilnice, care nu ajuta la nimic.

Unknown spunea...

Nu asa trebuie privita treaba. Daca bagi banii aia in autostrada, ai atata : o autostrada. Ideea e ca banii trebuiesc investiti, de acord, dar cati bani va aduce autostrada pe an si cati oameni poti sa zici ca beneficeaza de pe urma ei (indirect toata tara, dar investita isi va scoate banii in mult prea mult timp). Cu 100.000 de bugetari angajati la stat ai (100.000 x 4 oameni in familie) 400.000 de familii cu un venit lunar din care supravietuiesc. 96 km de autostrada la cine tin de foame ? Io zic ca realitatea in romania e "supravietuirea" si nu "investitii si confort" (confort in sensul ca mergi tu pe autostrada ca bashtanu' in loc de E60). Eu zic ca in momente de criza nu e cazul sa tai si sa spanzuri, ci sa rabzi si sa supravietuiesti. Daca nu era criza, erau sanse mai mari pentru aia 100.000 de oameni sa-si gaseasca de lucru la privat. Acum nu prea. Asta a fost socialistul din mine. Capitalistul imi zice ca ai dreptate. E ridicol ca un tanar ca mine si ca tine sa tina in spate 1 bugetar jumate (si ala cu salar mai mare haha) si un pensionar. Propun o solutie finala.

omucu spunea...

noi ne laudam ca traim in capitalism, nu socialism... si din cauza la aia 400.000 sustinuti, ajung sa faca foamea un numar mare de privati care nu rezista...