luni, 12 ianuarie 2009

Revelion în Slovacia şi Polonia

Am tot amânat scrisul despre revelion în speranţa că o să am chef să povestesc pe larg, dar se pare că a trecut mai mult de o săptămână de când m-am întors şi nu am vrut să îmi fac timp.

Pe scurt a fost cam aşa: 5 zile de pârtie, o după masă la aquapark, un super chef în noaptea de revelion şi ultima zi de acolo am făcut o vizită în Polonia să vedem lagărul de la Auschwitz şi Cracovia.

Drumul până acolo a fost ok(670km din Târgu-Mureş până în Liptovsky Mikulas, unde am avut cazarea), singurele "probleme" fiind poliţia din Ungaria care a inventat o amendă la una din maşini şi trecerea prin munţi în Slovacia care a fost greoaie datorită zăpezii.
Prima zi a început cu o mare dezamăgire, a trebuit să stăm la coadă peste o oră pt a cumpăra skipass, după care am fost şi furaţi la ghişeu de vreo 30 euro. De asemenea, la telescaun era coadă destul de mare. Aglomeraţia şi lipsa noastră de organizare au făcut ca prima zi de pârtie să fie destul de ratată. Următoarele zile au fost din ce în ce mai bine, cozi erau peste tot, undeva la 10-15 minute de stat. Probabil asta a fost singura problemă reală a pârtiilor. Mai erau şi zone cu iarbă şi pietre, nu toate pârtiile aveau tunuri de zăpadă, dar în general a fost foarte bine.

La aquaparkul Tatralandia a fost foarte bine, deşi la început aveam reţineri legate de biletul de 15 euro, toţi am ajuns la concluzia că a meritat. Apa la +38 grade, afară -10 grade, bazine în aer liber şi o grămadă de lucruri de făcut.

În noaptea de revelion am rezervat o masă într-un bar, aproape de cabana în care stăteam. La ora 12 s-a ieşit afară, artificii, petarde, şampanie, exact ca la noi. După ora 12, aveam deja 2 sticle de Finlandia trecute pe la noi pe la masă şi am tras un chef că slovacii din bar nu ne uită prea curând. Au dansat toţi pe Dragostea din Tei şi parcă şi nouă ne-a plăcut :).

În ultima zi a excursiei, am mers în Polonia, prima data la Auschwitz, apoi în Cracovia. Despre Auschwitz nu vreau sa zic prea multe, nu am cuvinte să descriu senzaţia care am avut-o acolo. Cracovia este un oraş foarte frumos, singura problemă a fost că nu am avut timp să vizităm mai mult(am făcut doar o tură prin piaţa centrală)

Liptovsky Mikulas, orăşelul în care am stat în Slovacia, are turismul foarte dezvoltat, inevitabil vreau să il compar cu ceva de la noi şi din păcate nu am cu ce. Cea mai importantă staţiune de schi din Slovacia la 14km, cartier doar de case de vacanţă, autostrada chiar la marginea oraşului, aquapark-ul, Tarzania, Western City şi probabil altele care noi nu le-am descoperit. Nu vreau să insist pe gustul amar care l-am avut când m-am întors în ţară pentru a nu umbri o vacanţă frumoasă.

La final, am rămas cu un concediu în care nu pot să zic că m-am odihnit, dar cel mai important lucru e că m-am deconectat, lucru de care aveam mare nevoie după un an în care cea mai lungă pauză de la lucru a fost 4 zile. Deşi ne-am simţit foarte bine, datorită cozilor de pe pârtie nu mai mergem la ski/snowboard în Slovacia, următoarea vacanţă ne îndreptăm atenţia spre Austria.